tirsdag den 6. januar 2009

Billedbehandlingsprogram

På kurset arbejder vi med programmet Paint Shop Pro - en grafiske software til digital foto, webgrafik og billedbehandling. Programmet vi har på undervisningscomputerne på UC Syd - Haderslev er ver. X2

Et link til programmets officielle hjemmeside, hvor du kan købe eller downloade en demo version Paint shop Pro ver. X2 i 30 dage (share ware).

Programmet indeholder et læringscenter som introducerer til en række funktioner. Det er en god ide at udskifte den engelske version af learning centeret med den danske.

Download programmet i en share version.

Hent dansk version af learning center.

3 kommentarer:

Caroline Kessel sagde ...

Kære Hanne!
Har problemer med learningcenterDK - når jeg har gemt den på mit skrivebord, og vil åbne den, popper iTunes op. Har kopieret det ikon der vises på skrivebordet og erstattet det som fortalt i instruktionen, men det virker ikke.

Kan du regne ud hvad jeg gør forkert?

caroline

Hanne sagde ...

Jeg skal lige igennem hele proceduren selv. Jeg har nemlig stadig den engelske version. jeg prøver i aften :-) der sker en masse andet lige nu.

Hanne sagde ...

Uha Charlotte - jeg kan godt forstå, at det har voldt dig hovedbrud. Den lille video viser, hvordan man gør - men mangler nogle detaljer. Jeg har fået vores it-drenge på UC Syd til give mig en hjælpende hånd, derfor tog det lidt længere tid end tænkt. Jeg har beskrevet fremgangsmåden herunder.

adressen under overskriften Læringscenter til version 12 X2 ligger der en zipfil (dvs. en pakket eller kombrimeret fil) :
- hent filen, den hedder LearningCenterDK_X2.zip
- læg den på dit skrivebord og pak (åbn) zip-filen ud
- når du har udpakket (åbnet) zip-filen, har du en fil med navnet LearningCenter.xml
- marker og kopier filen
- find stedet på dit c-drev, hvor du har lagt programmet Paint Shop Pro. Måske kan dette være en hjælp: På min computer er stien til programmet C:\Programmer\Corel\Corel Paint Shop Pro Photo X2
- gå ind i mappen Languages og undermappen IE og find filen LearningCenter.xml
- marker filen og tryk Ctrl+v (for indsæt). Proceduren erstatter den kopierede fil LearningCenter.xml med den eksisterende.

Hvis du eller andre, der følger med på sidelinjen, stadig ikke kan få det til at fungere, så sig endelig til. Så vil jeg forsøge at genere en lille video om fremgangsmåden :-)